6.3.12

I mous-tache you a question...

I have been wondering about this popular motive: the moustache. Over the last years it has become increasingly more popular and you can find it on numerous things. You can find it on glasses, pillows, clothing, jewelerly etc. But how did it become so popular as a motive? Here in Iceland we have what we call "Moustache-March" (or Rug-March)...in March obviously ;) The men grow big moustaches to raise money in support for prostate-cancer research. Maybe this is done all over the world and the popularity of the motive can be related to this cause. Whatever it is,  I think the cause is good and the motive is super cute and a bit quirky...although I prefer my man moustache free ;)

***
Ég hef verið að velta þessu "mótífi" fyrir mér, yfirvaraskegginu. Hef nefnilega tekið eftir að það hefur orðið æ vinsælla á síðustu árum og nú er hægt að finna á það á hinum ýmsu hlutum: púðum, fötum, skartgripum o.s.frv. Spurning hvort það tengist hinum árlega mottu-mars? Nú veit ég ekki hvort mottu-mars er alþjóðlegt fyrirbæri...? En hvað sem veldur er þetta "mótíf" út um allt...og ofurkrúttlegt á sinn sérvitringslega hátt. Ég er svoldið skotin í því...en kýs samt að hafa minn mann mottulausan ;)


via: Piccsy
via: Sweetest Occasion
via: we heart it
via: we heart it
via: Riazzoli
via: Little retreats
My little gentlemen: Rodrigo & Eduardo del Guapo ;)

o&o
M

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...